پرواز موزیک

مواد ضد رسوب در برج خنک کننده | پرواز موزیک

خنک کردن با استفاده از آب هنوز هم کارآمد ترین تکنیک برای گرفتن حرارت از سیستم های صنعتی محسوب میشود. برج خنک کننده (کولینگ تاور) هم از معروفترین سیستم های خنک کننده ای هستند که از آب کمک میگیرند. آب با وجود تمام فوایدی که دارد ، باعث خوردگی و تشکیل کریستال و رسوب در این سیستم ها میشود. البته به کمک تزریق مواد شیمیایی به آن می توانند روند تخریب آن را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: فروش شوینده ممبران

تجمع ناخالصی ها و املاح محلول در آب باعث رسوب در برج خنک کننده میشود. فراینده تبخیر ، نقش اصلی را در کولینگ تاورها برای خنک کردن ، بازی میکند. میدانیم که در این پدیده ، آب خالص فقط تغییر فاز از مایع به گاز میدهد. در نتیجه آب مایع باقیمانده غلیظتر شده و کم کم این املاح به صورت ذرات جامد رسوب تبدیل میشوند.

کنترل رسوب در برج خنک کننده

نسبت هدایت الکتریکی آب ورودی به آب جبرانی در کولینگ تاور را سیکل تغلیظ می گویند. سیکل تغلیظ رابطه مستقیمی با یونهای داخل آب دارد و هرچه مقدار آنها بالا باشد ، برج خنک کننده ما عملکرد بهتری از نظر صرفه ی اقتصادی و همینطور برای محیط زیست دارد. بدین معنی که مصرف آب ورودی و جبرانی کمتر خواهد بود. با بالا بودن عدد سیکل تغلیظ ، ناخالصی آب در حال گردش در سیستم زیاد میشود و این باعث افزایش رسوب در دیواره داخلی لوله های کولینگ تاور میشود. تشکیل رسوب باعث گرفتگی لوله ها و کاهش عملکرد مبدل حرارتی و صدمه به آن میشود.

بیشتر بخوانید: فروش آنتی اسکالانت

جنس رسوب لوله های داخلی کولینگ تاورها معمولا از سولفات کلسیم ، فسفات روی و کلسیم ، سیلیکات مگنزیم و کربنات کلسیم میباشد. برای پیشگیری از این اتفاق به آب داخل سیستم مواد شیمیایی ضد رسوب اضافه می کنند.

انواع مواد شیمیایی کولینگ تاور

همانطور که ذکر شد مواد شیمیایی در بازار هست که از تشکیل رسوبها جلوگیری می کنند. میزان ناخالصی آب گردشی داخل برج های خنک کننده مدام باید کنترل شود. مبدل های حرارتی معمولا قیمت بالایی دارند و هرگونه رسوب و گرفتگی علاوه بر آسیبی که به آنها میزند ، عملکرد آنها را هم به میزان قابل توجهی پایین می آورد.

منبع: فروش مواد شیمیایی ضد رسوب در برج خنک کننده

مواد شیمیایی ضد رسوب در برج خنک کننده

چقدر به این مطلب علاقه داشتید؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

0 نظر تا کنون ارسال شده است.


سایت شرط بندی بت اسپات