پرواز موزیک

معاملات فارکس چه هستند | پرواز موزیک

فارکس را می‌توان به عنوان شبکه‌ای از خریداران و فروشندگان توضیح داد که ارز را بین یکدیگر با قیمت توافقی مبادله می‌کنند. این بازاری است که افراد، شرکت‌ها و بانک‌های مرکزی یک ارز را به ارز دیگر تبدیل می‌کنند. اگر تاکنون به خارج از کشور سفر کرده‌اید، احتمالا شما معامله ای در این بازار انجام داده‌اید.

در حالی که ارزهای خارجی برای اهداف مختلفی مبادله می‌شود، بخش عمده‌ای از تبدیل ارز با هدف دستیابی به سود انجام می‌شود. مقدار ارز تبدیل شده هر روز می‌تواند حرکت قیمت برخی ارزها را بسیار بی ثبات کند. این نوسانات است که می‌تواند مبادله‌ی ارزها را برای معامله گران جذاب کند: ایجاد شانس بیشتر برای سود زیاد، در عین حال خطر ضرر را نیز افزایش می‌دهد.

کسب درآمد زیادی از طریق این نوع تجارت کاملا به شرایط خاصی وابسته است. وقتی کسی شرایط مناسبی داشته باشد، می‌تواند از طریق این معاملات میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشد. وقتی او شرایط مناسب را نداشته باشد، یعنی آموزش فارکس درستی را نگزرانده باشد ، کاری جز هدر دادن وقت و پول نخواهد کرد.

بازار ارز چگونه کار می‌کند؟

برخلاف سهام یا کالاها، معاملات فارکس در بورس انجام نمی‌شود بلکه مستقیما بین دو طرف در بازار بدون نسخه (OTC) انجام می‌شود. این بازار مالی توسط یک شبکه جهانی از بانک‌ها اداره می‌شود که در چهار مرکز مهم تجارت این بازار مالی در مناطق زمانی مختلف پخش می‌شود: لندن ، نیویورک ، سیدنی و توکیو. از آنجا که هیچ مکان مرکزی وجود ندارد، شما می توانید ۲۴ ساعت شبانه روز تجارت کنید.

انواع مختلف بازار فارکس کدامند؟

سه نوع مختلف از بازار فارکس وجود دارد:

  • بازار فارکس spot: مبادله فیزیکی یک جفت ارزی که در دقیقا در یک مکان معامله می‌شود – یعنی “در نقطه” یا در مدت زمانی کوتاه.
  • بازار فارکس Forward: قراردادی توافق شده است که مبلغ مشخصی از ارز را با قیمت مشخص خریداری کند یا بفروشد، در یک تاریخ معین در آینده یا در طیف وسیعی از تاریخ‌های آینده تسویه شود.
  • بازار فارکس Future: قراردادی توافق شده است که مبلغ مشخصی از ارز معین را با قیمت و تاریخ معین در آینده بخرد یا بفروشد. برخلاف قراردادهای آینده، قرارداد آتی از نظر قانونی لازم الاجراست.

بیشتر معامله گران که درباره قیمت فارکس سؤال می‌کنند، قصد ندارند ارز خود را تحویل بگیرند. در عوض آنها پیش بینی نرخ ارز را می کنند تا از حرکت قیمت در بازار استفاده کنند.

در مورد معاملات باینری آپشن بیشتر بخوانید.

تجارت فارکس چگونه کار می‌کند؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید فارکس را معامله کنید، اما همه آنها به همان روش کار می‌کنند: با خرید همزمان ارز و فروش دیگری. به طور سنتی، بسیاری از معاملات فارکس از طریق واسطه آن انجام شده است، اما با افزایش تجارت آنلاین می توانید با استفاده از مشتقات مانند معاملات CFD از حرکات قیمت فارکس استفاده کنید.

CFD یک نوعی از محصولات اهرمی است که به شما این امکان را می‌دهند تا فقط بخشی از ارزش کامل تجارت را به دست بیاورید. بر خلاف محصولات غیر اهرمی،  در CFD شما مالکیت دارایی را به عهده نمی‌گیرید، اما در مورد اینکه آیا فکر می‌کنید بازار افزایش خواهد یافت یا ارزش آن سقوط خواهد کرد، تصمیم بگیرید.

اگرچه محصولات اهرمی می‌تواند سود شما را بزرگ کنند، اما اگر بازار علیه شما حرکت کند، می‌تواند ضررها را نیز افزایش دهد.

اسپرد در معاملات فارکس چیست؟

اسپرد تفاوت بین قیمت خرید و فروش است که برای یک جفت فارکس نقل شده است. مانند بسیاری از بازارهای مالی، وقتی یک پوزیشن فارکس را باز می‌کنید، دو قیمت به شما ارائه می شود. اگر می‌خواهید پوزیشن طولانی باز کنید، با قیمت خرید معامله می‌کنید که کمی بالاتر از قیمت بازار است. اگر می‌خواهید یک پوزیشن کوتاه باز کنید، با قیمت فروش تجارت می‌کنید – کمی پایین تر از قیمت بازار.

منبع: وبسایت آموزش باینری آپشن

چقدر به این مطلب علاقه داشتید؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

0 نظر تا کنون ارسال شده است.


سایت شرط بندی بت اسپات