پرواز موزیک

آشنایی با انواع توتون سیگار | پرواز موزیک

توتون دودکش

تنباکوی دودکش نیز به دلیل رنگ زرد طلایی تا نارنجی پررنگی که در طول پخت به خود می‌گیرند به «تنباکوی روشن» معروف است، معمولاً به مدت یک هفته در انبارهای گرم پخته می شود، عطر و طعمی روشن دارد. توتون ویرجینیا در آرژانتین، برزیل، چین، هند، تانزانیا و ایالات متحده آمریکا پیدا می‌شوند و برای پیپ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

توتون برلی

توتون برلی به رنگ قهوه ای روشن تا تیره است، برلی که تا دو ماه در انبارها با هوا پخته می­شود، بیشتر قندهای طبیعی خود را از دست می­دهد و طعم قوی و تقریبا سیگار مانند پیدا می­کند. این گیاه در آرژانتین، برزیل، ایتالیا، مالاوی و ایالات متحده رشد می کند و برای سیگار و پیپ استفاده می شود.

 

توتون شرقی

تنباکوی شرقی بسیار معطر است، برگ های کوچک آن به صورت برداشت می شود و در هوای آزاد تحت نور آفتاب قرار می گیرند، این گیاه در بلغارستان، یونان، مقدونیه و ترکیه رشد می کند. از این نوع توتون، دو ترکیب متمایز که بیشتر از بازار سیگار جهان را تشکیل می‌دهند، در این جا آمده است؛

سیگارهای ترکیبی معمولاً از سه نوع اصلی توتون استفاده می کنند؛ ویرجینیا، برلی و شرقی. سیگارهای ترکیبی در ایالات متحده، بیشتر اروپا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی و بسیاری از بازارهای آسیایی تسلط دارند. سیگارهای ویرجینیا بیشتر از تنباکوی ویرجینیا ساخته می شوند، سیگارهای سبک ویرجینیا در بریتانیا و مستعمرات سابق بریتانیا از جمله استرالیا، کانادا، هند، مالزی، نیجریه، و آفریقای جنوبی رایج هستند. برندهای ویرجینیا در چین، بزرگترین بازار سیگار جهان، محبوبیت خاصی دارند.

 

آیا هر نوع محصول توتون ایمن است؟

هیچ شکل مطمئنی از تنباکو وجود ندارد، استفاده نکردن از دخانیات بهترین راه برای محافظت از سلامتی شماست، تنباکو انسان را آزار می دهد و می کشد در واقع، سیگار کشیدن باعث حدود ۱ مرگ از هر ۵ مرگ در جهان می شو، اشکال زیادی از توتون در بازار وجود دارد، و مردم اغلب فکر می‌کنند برخی از انواع توتون بی‌خطر هستند و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند اما این درست نیست.

 

سیگارهای معمولی (قابل احتراق)

سیگارهای معمولی به نام سیگارهای قابل احتراق حاوی تنباکو، مواد شیمیایی اضافه شده، فیلتر و پوشش کاغذی هستند. افرادی که آن­ها را می کشند، هنگام استنشاق دود سیگار، خود را در معرض بیش از ۷۰۰۰ ماده شیمیایی قرار می دهند. اطرافیان نیز از طریق دود سیگار در معرض همان مواد شیمیایی قرار می گیرند. تقریباً تمام بیماری ها و مرگ و میرهای مرتبط با دخانیات سیگار کشیدن است.

 

سیگارهای سبک، دستی، طبیعی یا گیاهی

برخی از مردم بر این باورند که سیگارهای "سبک" و "کم قطران" خطرات سلامتی کمتری دارند. اما مطالعات نشان داده است که خطر عوارض جدی برای سلامتی در سیگارهای سبک یا کم قطران کمتر نیست. به همین دلیلFDA استفاده از عبارات «سبک»، «خفیف» و «کم» را در هر گونه فروش سیگار ممنوع کرده است، مگر این­که سازمان غذا و دارو به طور خاص این اجازه را بدهد و تاکنون این اجازه را نداده است. سیگارهای دستی ایمن تر از مارک های تجاری نیستند، در واقع، افرادی که همیشه سیگارهای دستی مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که سیگارهای ماشینی می‌کشند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان‌های حنجره، مری، دهان و حلق (گلو) قرار دارند. حتی سیگارهای گیاهی بدون توتون طبیعی، قطران، ذرات مونوکسید کربن تولید می کنند و برای سلامتی شما خطرناک هستند.

 

توتون منتول

توتون های منتول ایمن تر از سیگارهای بدون طعم نیستند، در واقع، آن­ها می توانند حتی خطرناک تر باشند. توتون های منتول معمولاً «آسان‌تر» برای کشیدن سیگار هستند، منتول اضافه شده هنگام استنشاق دود، احساس خنکی در گلو ایجاد می‌کند. رفلکس سرفه را کاهش می دهد و احساس خشکی در گلو را که افرادی که سیگار می کشند اغلب دارند، می پوشاند. افرادی که سیگار منتول می کشند می توانند عمیق تر استنشاق کنند و دود را طولانی تر نگه دارند. خطرات خاص توتون های منتول یک حوزه تحقیقاتی فعال است، اما آن­ها حداقل به اندازه سیگارهای بدون طعم خطرناک هستند. توجه به این نکته مهم است که صنعت تنباکو اغلب آمریکایی های آفریقایی تبار را برای فروش توتون های منتول هدف قرار می دهد.

 سیگارهای بزرگ واقعی ممکن است حاوی بیش از نیم اونس تنباکو باشند، به اندازه یک پاکت کامل سیگار. کشیدن یک سیگار بزرگ سنتی بین ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد.

 

توتون دخا

ترکیب عربی تنباکو، دوخا در کشورهای خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی، قطر، بحرین و عربستان سعودی بسیار محبوب است. بیش از ۵۰۰ سال است که به طور گسترده در این کشورها استفاده می شوداز تنباکوی خشک و خرد شده همراه با گیاهان، برگ ها و پوست تهیه می شود. برخلاف بسیاری از محصولات تنباکوی دیگر، دوخا از نظر ظاهر سبز است. این به این دلیل است که برای حفظ قدرت و طعم آن به جای خشک شدن، خشک می شود. در نتیجه، دوخا یکی از انواع بسیار قوی‌تر توتون سیگاری است و مصرف‌کنندگان معمولاً فقط برای مدت کوتاهی سیگار می‌کشند،

 

توتون ماکلا

ماکلا که منشا آن شمال آفریقا است، یک محصول تنباکوی بدون دود است که شبیه به تنباکوی غوطه‌ور شده و سنس است. ماکلا که با رطوبت زیاد تولید می شود، به عنوان یک محصول با طعم قوی با سطوح بسیار بالای نیکوتین شناخته شده است. اطلاعات رسمی بسیار کمی در مورد مکلا به صورت آنلاین وجود دارد، با آمار بسیار کمی استفاده یا هشدارهای رسمی بهداشتی قابل دسترسی است. معمولاً در بسیاری از کشورهای خارج از منطقه بومی خود تولید نمی شود. برخی از کاربران آنلاین گزارش داده اند که آن را شبیه به غوطه ور کردن تنباکو، اما بسیار قوی تر گزارش کرده اند.

چقدر به این مطلب علاقه داشتید؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

0 نظر تا کنون ارسال شده است.


سایت شرط بندی بت اسپات