پرواز موزیک

پمپ وکیوم ارزان | تعمیر پمپ وکیوم ارزان | پرواز موزیک

اگر شما هم پمپ وکیومی دارید که به تازگی معیوب شده و یا مانند قبل کار نمی کند، آن را تعویض نکنید. بلکه سعی کنید با عیب یابی درست و به موقع آن را تعمیر نمایید. در این مقاله ما قصد داریم، تمامی عیب های ممکن در پمپ وکیوم را عنوان کرده و طریقه ی بر طرف نمودن آن را نیز توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

عوامل زیادی بر عملکرد یک سیستم وکیوم تاثیر می گذارند. بسیار مهم است که به طور دوره ای سیستم وکیوم و کلیه ی تجهیزات جانبی آن را مانند لوله کشی های پایین دست و بالا دست، بازرسی کرده و نشتی پمپ را چک نمایید. زیرا این امر نقش مهمی در عملکرد پمپ دارد. برخی از مشکلات رایج در پمپ های وکیوم عبارتند از :

  • تغییر در روند کار پمپ
  • تغییر در بازده پمپ

· نقص تجهیزات پمپ

                                                                                          

بار مکش، دما، میزان نشت و دیگر پارامتر هایی چون ترکیبات گازی که قرار است مکش شود بر روی عملکرد پمپ وکیوم تاثیر حیاتی میگذارند. میزان تاثیر گذاری این پارامتر ها را برخی از موسسات جهانی تعیین می کنند. دیگر مشکلات رایج پمپ های وکیوم عبارتند از :

توان بیش از حد پمپ وکیوم

دلایل بالا بودن توان پمپ وکیوم می تواند متفاوت باشد. مقایسه ی داده های واقعی با داده های منحنی های پمپ وکیوم می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید، توان پمپ بیش از حد بالا رفته است. علل احتمالی این عوامل عبارتند از :

  • عدم استفاده صحیح از تسمه ی V شکل و وارد نمودن نیروی کششی بیش از حد به آن
  • پر بودن بیش از حد پمپ از آب
  • بسته بودن قسمت ورود و یا تخلیه ی آب

· بالا بودن سرعت پمپ نسبت به سرعت مجاز

با از بین بردن هر کدام از عوامل بالا می توانید، توان پمپ را کمی پایین تر آورید.

نشتی پمپ وکیوم

چنان چه نشتی از پمپ باشد، میزان نشتی و هم چنین محل دقیقا آن باید به سرعت مشخص گردد. مناطقی که احتمال نشت در آن ها بیشتر از عبارتند از :

ناحیه ی آب بند پوسته : این نوع نشتی با سفت کردن پوسته ی پمپ حل می شود. چنان چه با سفت کردن پوسته، هم چنان نشتی ادامه پیدا کرد، پوسته ی پمپ را عوض کنید.

واشر بدنه : چنان چه نشتی از واشر بدنه باشد، با سفت کردن تمامی پیچ های بدنه به طور مساوی می توانید آن را بر طرف نمایید. چنان چه با وجود این کار، هم چنان نشتی ادامه پیدا کرد، واشر ها فرسوده شده و باید ان ها را تعویض نمایید.

شیر بدنه : چنان چه نشتی از شیر بدنه باشد، شیر را سفت نمایید. چنان چه با سفت کردن شیر، باز هم نشتی ادامه داشت، خوردگی در رزوه های شیر و بدنه را چک کرده و اگر شدید بود، آن را عوض کنید.

پوسته: علت این امر می تواند، خوردگی، فرسایش و یا فرو رفتن یک جسم تیز در پوسته باشد. در این موارد باید پوسته پمپ وکیوم را تعویض نمایید.

 

سر و صدای بیش از حد پمپ

 

سر و صدای پمپ می تواند دلایل زیادی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به دام افتادن یک جسم خارجی در پمپ : سر و صدای ناشی از به دام افتادن یک جسم خارجی در پمپ وکیوم بسیار نامنظم بوده و اغلب با ویبره همراه است. با خارج نموده جسم می توان سر و صدای پمپ را از بین برد.

پر شدن بیش از حد پمپ با آب : هنگامی که پمپ با آب بیش از حد پر شود، سر وصدایی شبیه ناله داشته و هم چنین صداهای هیدرولیک از خود تولید می کند.

کاویتاسیون : هنگامی که پمپ وکیوم دچار کاویتاسیون شده باشد، صدایی که تولید می کند، شبیه گیر افتادن تیله در پمپ است.

صدای یاتاقان : چنان چه یاتاقان پمپ وکیوم سر و صدا کرد، به احتمال زیاد معیوب شده و باید آن را تعویض نمود.

 

 

 

چقدر به این مطلب علاقه داشتید؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

0 نظر تا کنون ارسال شده است.


سایت شرط بندی بت اسپات